II – 8: Czy IQ się liczy? Edward Nęcka – Wielkie Pytania

II – 8: Czy IQ się liczy? Edward Nęcka

18:00

Winiarnia i Winoteka "Winoman", ul. św. Tomasza 7, Kraków

Czym jest inteligencja? W jaki sposób można ją mierzyć? Czy można poprawić swoją inteligencję? Czy testy na inteligencje są wiarygodne i co w rzeczywistości mierzą? Czy istnieją ludzie z IQ powyżej 150? Co oznacza wysokie IQ? Na te i inne pytania związane z inteligencją w wykładzie z cyklu „Granice nauki II: Zmuszamy do myślenia" wybitny psycholog, prof. Edward Nęcka

Czym jest inteligencja? W jaki sposób można ją mierzyć? Czy można poprawić swoją inteligencję? Czy testy na inteligencje są wiarygodne i co w rzeczywistości mierzą? Czy istnieją ludzie z IQ powyżej 150? Co oznacza wysokie IQ? Na te i inne pytania związane z inteligencją w wykładzie z cyklu „Granice nauki II: Zmuszamy do myślenia” wybitny psycholog, prof. Edward Nęcka

Komentarz organizatorów:
„W nauce ciągle wiele się dzieje — fizycy identyfikują kolejne cząstki elementarne, neuronaukowcy coraz dokładniej wyjaśniają działanie mózgu, zwierzęta uczone są językowej komunikacji, pojawiają się coraz bardziej precyzyjne ewolucyjne scenariusze rozwoju naszego gatunku.

Popularyzacja nauki nie powinna prowadzić wyłącznie do przytaczania kolejnych odkryć i hipotez. Nie powinna nauki trywializować i bazować na szokowaniu odbiorców, tylko zmuszać ich do myślenia.

Dzięki naukowym badaniom na wiele odwiecznych filozoficznych pytań (co istnieje? czym jest umysł? czy umysł tworzy rzeczywistość? co różni ludzi od zwierząt? czy można rozmawiać ze zwierzętami? skąd pochodzi człowiek? jak powstał Wszechświat? czym jest życie i czy może istnieć na innych planetach?) można podawać coraz bardziej złożone odpowiedzi. Jak ważne dla każdego z nas są odpowiedzi na te pytania, pokazują sukcesy ich popkulturowych nawiązań w filmie czy literaturze.

W serwisie GraniceNauki.pl oraz w cyklu popularnonaukowych wykładów „Granice nauki” nie stronimy od filozoficznego kontekstu odkryć naukowych. Nie unikamy trudnych pytań. Wręcz przeciwnie — sami ich szukamy i zmuszamy wszystkich do zastanawiania się razem z nami nad odpowiedziami na te pytania. Zmuszamy do myślenia”.

Więcej informacji:
http://www.granicenauki.pl/

Skip to content